2

REPUBLIKA
SLOVENIJA

NA TEJ STRANI
EVIDENCA STAVBNIH ZEMLJIŠČ
DELI

Evidenca stavbnih zemljišč vsebuje podatke o pozidanih in nepozidanih stavbnih zemljiščih ter podatke o razvojnih stopnjah nepozidanih stavbnih zemljišč.

Namen

 

Evidenco stavbnih zemljišč se vodi za potrebe prostorskega načrtovanja, ugotavljanja dejanskega stanja v prostoru in za izvajanje ukrepov zemljiške politike.

Evidenca stavbnih zemljišč vsebuje podatke o stavbnih zemljiščih, in sicer o pozidanih in nepozidanih zemljiščih ter njihovih razvojnih stopnjah.

Podatki iz evidence stavbnih zemljišč predstavljajo temeljne podatke za:

  • načrtovanje namenske rabe prostora oziroma novih stavbnih zemljišč v postopku priprave občinskih prostorskih aktov;
  • načrtovanje komunalne opreme;
  • izvajanje ukrepov zemljiške politike, in sicer za sanacijo in zagotavljanje ustrezne parcelne in lastniške strukture, zagotavljanje cenovno dostopnih zemljišč za bivanje in delo, gospodarjenje z zemljišči v javnem interesu ter za odmero dajatev na stavbnih zemljiščih;
  • vrednotenje stavbnih zemljišč;
  • evidentiranje gradbene parcele v zemljiškem katastru.

Podatki iz evidence stavbnih zemljišč in njihovo vzdrževanje

 

V evidenci stavbnih zemljišč se vodijo podatki o:

  • območju zemljišča,
  • lastnostih zemljišča,
  • povezavi z nepremičninami in
  • drugi podatki, ki so potrebni za vodenje evidence.
 

Podatke o gradbenih parcelah stavb v evidenci stavbnih zemljišč vzdržuje ministrstvo. Druge podatke o pozidanih zemljiščih in podatke o razvojnih stopnjah nepozidanih stavbnih zemljišč vzdržujejo občine. Ministrstvo zagotovi tehnične pogoje za vodenje zbirke podatkov evidence stavbnih zemljišč na državni ravni.  

Podatki iz evidence stavbnih zemljišč se vzdržujejo na podlagi sprememb, ki so posledica sprejetja posamičnih ali splošnih pravnih aktov s področja urejanja prostora, graditve ali javnih financ.

Vsako spremembo podatkov o stavbnih zemljiščih mora občina posredovati v evidenco stavbnih zemljišč najpozneje v treh mesecih od njenega nastanka. Ministrstvo za potrebe vzdrževanja evidence stavbnih zemljišč občini zagotovi dostop do podatkov iz monitoringa posegov v prostor.

Vzpostavitev evidence stavbnih zemljišč

 

Vzpostavitev evidence stavbnih zemljišč bo potekala v več fazah. Trenutno je zaključena prva faza, kjer se je v okviru masovnega zajema poseljenih zemljišč pripravil predlog poseljenih zemljišč in dejanske rabe poseljenih zemljišč.

 

Priprava predloga poseljenih zemljišč

 

Predlog poseljenih zemljišč je pripravilo ministrstvo z masovnim zajemom na podlagi podatkov:

  • dejanskega stanja v naravi z ustvarjenimi in naravnimi mejami,
  • stanja evidentiranih nepremičnin in lastništva na njih,
  • namenske rabe prostora v skladu z določbami veljavnih prostorskih aktov.
 

Metodologija za masovni zajem poseljenih zemljišč je določena s pravilnikom.

Pravilnik o metodologiji za masovni zajem poseljenih zemljišč
 

Projekt masovnega zajema poseljenih zemljišč je bil izveden v enajstih fazah v obdobju med 1. decembrom 2017 in 15. aprilom 2021, na območju celotne Slovenije.

 

Prenos podatkov predloga poseljenih zemljišč, ki je rezultat masovnega zajema, je mogoč prek spodnje povezave. Pregled podatkov je mogoč tudi prek grafičnega vpogleda v evidenco stavbnih zemljišč.

Paketni prenos podatkov za posamezno občino
Grafični vpogled v evidenco stavbnih zemljišč
 

Do vzpostavitve evidence stavbnih zemljišč so podatki o poseljenih zemljiščih podatki masovnega zajema poseljenih zemljišč.

Dopolnjen predlog poseljenih zemljišč in predlog nepozidanih stavbnih zemljišč

 

Dopolnjen predlog poseljenih zemljišč in predlog nepozidanih stavbnih zemljišč določi občina. Pri določevanju dopolnjenega predloga poseljenih zemljišč občina uporabi podatke predloga poseljenih zemljiščih, ki je rezultat masovnega zajema podatkov, podatke o gradbenih parcelah stavb, podatke o pripadajočih zemljiščih javne cestne in javne železniške infrastrukture ter druge podatke o pozidanih zemljiščih. Nepozidanim stavbnim zemljiščem občina določi razvojne stopnje.

 

Končni predlog in zapis podatkov v evidenco stavbnih zemljišč

 

Pripravi dopolnjenega predloga poseljenih zemljišč in predloga nepozidanih stavbnih zemljišč sledi obveščanje lastnikov nepremičnin. Na podlagi pripomb lastnikov in stališč občine se pripravi končni predlog podatkov, ki se evidentira v evidenco stavbnih zemljišč. Občina nato posreduje podatke o poseljenih zemljiščih, podatke o pripadajočih zemljiščih javne cestne in javne železniške infrastrukture ter podatke o nepozidanih stavbnih zemljiščih z razvojnimi stopnjami še v evidenco stavbnih zemljišč na državni ravni.